جستجو

خبرنامه

اشتراک

معرفی چند سایت کاربردی

www.getpocket.com

بعدا بخوان 

گاهی اوقات پیش می‌آید که مشغول خواندن مطلبی در سایتی هستید و یا در حال نگاه کردن به فیلمی در یکی از سایت‌های نمایش فایل‌های ویدئویی. اما کاری برایتان پیش بیاید و ناچارید آن را نیمه کاره رها کنید. در این هنگام می‌توانید صفحه مورد نظر خود را بوک‌مارک کنید اما به‌جای آن بیایید از یک روش جالب‌تر استفاده کنید. سایت     getpocket.com به شما این امکان را می‌دهد تا مطلب نیمه‌کاره خود را در پاکت بگذارید و بعدا آن را بخوانید. برای این کار کافی است پلاگین پاکت را روی مرورگر خود نصب کنید تا هر فایل یا صفحه نیمه‌کاره را با یک کلیک به پاکت بفرستید و هر زمان که خواستید به آن مراجعه کنید     .


 

www.alexa.com

رتبه‌بندی سایت‌ها 

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده که فلان سایت یا وب‌سایتی که بیشتر از آن استفاده می‌کنید در رنکینگ جهانی چه رتبه‌ای دارد. سایت‌هایی مانند یاهو و گوگل جزو محبوب‌ترین سایت‌های اینترنتی هستند اما برخی از سایت‌ها ممکن است در یک منطقه خاص مورد استفاده قرار گیرند. برای اینکه بدانید سایت‌هایی که از آنها استفاده می‌کنند تا چه اندازه محبوبیت دارند و به‌نوعی می‌توان گفت معتبر هستند می‌توانید رتبه آنها را در     alexa.com ببینید    . alexa آمار وسیعی از یک وب‌سایت را بر اساس رتبه معروفیت سایت مورد نظر، دسترسی به سایت، سرعت سایت و لینک‌های داده شده به سایت ارایه می‌کند    .


 

www.dropbox.com

فضای مجازی رایگان 

این روزها دنیای وب پیشرفت زیادی کرده و امکانات بسیار خوبی را در اختیار کاربرانش قرار داده است. برای اینکه بتوانید در محیط وب با دیگر دوستانتان در ارتباط باشید و احتمالا تبادل اطلاعات داشته باشید می‌بایست امکانی وجود داشته باشد که به کمک آن بتوانید حجم وسیعی از اطلاعات را انتقال دهید. فضاهای مجازی یکی از روش‌های کارامد برای به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات و احتمالا تصاویر و فیلم‌ها با حجم زیاد است    . Dropbox یکی از این فضاهای مجازی و رایگان است که با نصب آن می‌توانید در هر زمان و هر جایی به حجم وسیعی از فایل‌ها و داده‌ها دسترسی داشته باشید و یا آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید    .


 

www.languageguide.org/fa/

کلاس زبان آنلاین 

یادگیری زبان‌های مختلف نیازمند یک آموزش علمی و منسجم است. برای اینکه بتوانید زبان مورد علاقه خود را یاد بگیرید یا باید به کلاس‌های آموزشی بروید و یا معلم خصوصی بگیرید. اما یک راه دیگر هم هست که می‌توانید تا اندازه‌ای روی آن حساب کنید    . languageguide.org یک سایت علمی آموزشی است که می‌توانید انواع زبان‌های زنده دنیا را با روشی ساده و در عین حال علمی به کاربران آموزش دهد. برای اینکه بتوانید زبان مورد علاقه خود را یاد بگیرید صفحه اول سایت را که به زبان فارسی هم هست باز کنید و هر زبانی که مایلید آن را یاد بگیرید انتخاب کنید    .


 

www.qr-code.ir

همه‌چیز در مورد کیوآرکد 

اگر از کاربران دائمی اسمارت‌فون‌ها یا لوازم دیجیتالی دیگر باشید حتما می‌دانید کیوآرکد چیست. یک بارکد رمزدار دوبعدی با ساختار ماتریسی که به منظور رمزگشایی محتویات آن با سرعت زیاد طراحی شده است. این بارکد دارای ساختاری مربع شکل با نقطه‌های سیاه‌رنگ روی یک سطح سفید است که می‌تواند حاوی اطلاعاتی مانند نوشته، نشانی، شماره تماس یا هرگونه اطلاعات دیگر باشد. این بارکدها امروزه استفاده‌های بسیاری در همه‌جای جهان پیدا کرده‌اند و تا اندازه بسیار زیادی کار انسان‌ها را ساده کرده‌اند. سایت qr-code.ir یک سایت آموزنده در همین ارتباط است که هر اطلاعاتی را درباره آموزش و استفاده از انواع کیوآرکد در اختیار کاربران قرار می‌دهد    .


  

www.pdfgrabber.com

تبدیل پی‌دی‌اف به متن 

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که بخواهید از فایل‌های پی‌دی‌اف استفاده کنید اما به دلایلی امکان آن وجود ندارد. مثلا نمی‌توانید متنی را از آن کپی کنید و یا عکسی را ذخیره کنید. برای اینکه بتوانید چنین فایل‌هایی را به فرمت قابل استفاده تبدیل کنید نرم‌افزارهای خاصی وجود دارد که     pdfgrabber یکی از آنهاست. اگر به سایت     pdfgrabber.com سری بزنید هم در مورد این برنامه توضیحات کاملی دریافت خواهید کرد و هم می‌توانید نحوه کار با آن را ببینید. این برنامه می‌توانید فایل‌های پی‌دی‌اف را به انواع فرمتن‌های متنی و تصویری مانند     WORD و یا     JPEG تبدیل کرده و آن را برای شما قابل استفاده سازد    .


 

http://www.hupaa.com/

انجمن فیزیک‌دانان جوان 

هوپا یکی از سایت‌های علمی و جالبی است که هم می‌تواند درسی باشد، هم سرگرم‌کننده و هم صرفا برای مطالعه. این سایت که طراحانش آن را انجمن فیزیک‌دانان جوان ایران نامیده‌اند در واقع یک سایت مربوط به آموزش فیزیک و ارائه دهنده هر گونه اطلاعات جالب و خواندنی درباره فیزیک است. گفته می‌شود هوپا در آیین زرتشت نام درخت حقیقت است و اعتقاد بر این است که انسان در ابتدا در قالب هوپا خلق شده که در زبان پهلوی هومایانا نامیده می‌شود. سایت هوپا که از این واژه الهام گرفته، سعی دارد با جمع‌آوری مقالات فارسی فیزیک از سایت‌های مختلف علمی منبع مناسبی را جهت مطالعه و پژوهش دانشجویان، دانش‌آموزان و دیگر علاقه‌مندان علم فیزیک گرداوری کند    .


 

www.iranmdb.com

بانک اطلاعات سینمایی 

iranmdb.com یکی از سایت‌های فارسی در زمینه انواع فیلم و سریال ایرانی است. در این سایت می‌توانید علاوه بر مطلع شدن از اخبار سینمای ایران، با بازیگران، تهیه‌کنندگان، کارگردانان و دیگر عوامل ساخت فیلم‌های ایرانی آشنا شوید و در مورد فیلم‌ها و سوابق هنری بازیگران محبوب سینما اطلاعات جالبی کسب کنید. این سایت در واقع یک دانشنامه اینترنتی متشکل از اخبار و اطلاعات مربوط به فیلم‌ها، سریال‌ها و ستارگان ایرانی است که ضمن ارائه اطلاعاتی درباره فیلم‌های در حال اکران سینمای ایران، خلاصه‌ای از فیلم‌های در حال اکران را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. خلاصه اینکه اگر از علاقمندان به فیلم و سینما هستید این سایت متعلق به شماست    .


 

www.chibepazam.ir

حالا چی بپزم؟؟؟ 

فرقی نمی‌کند آقا باشید یا خانم. مواقعی هست که باید دست به کار آشپزی شوید و خودتان غذا درست کنید. هر قدر هم آشپزی‌تان خوب باشد گاهی پیش می‌آید که نمی‌دانید باید چه غذایی بپزید و یا اینکه با موادی که در خانه دارید چه چیزی می‌توانید درست کنید    . chibepazam.ir یک سایت جالب با موضوع آشپزی است که به سوال چی بپزم شما جواب خواهد داد. شعار این سایت این است    : بگو در خانه چه داری تا بگویم چه غذایی درست کنی. اگر به رهنمودهای این سایت توجه کنید بدون اینکه مجبور شوید برای خرید مواد لازم از خانه خارج شوید می‌توانید یک غذای خوشمزه درست کنید    .


  

http://naturesoundsfor.me/

لذت یک صبح در طبیعت 

صدای طبیعت یکی از دل انگیزترین صداهایی است که می توانید صبح خود را با آن آغاز کنید. صداهایی مانند صدای باران وقتی به رو برگ درختان یا روی سطح دریاچه می افتد و یا شنیدن صدای پرندگانی که مژده آمدن صبح را می دهند    . اگرچه در دنیای امروزی که ما انسان ها در حصار سنگی شهرها محصور شده ایم دیگر نمی توان به راحتی چنین صداهایی را شنید. اما شاید بتوان از پیشرفت هر روزه تکنولوژی استفاده های این چنینی هم برد. سایتی که این هفته می خواهیم به شما معرفی کنیم صداهای طبیعت برای من نام دارد    . naturesoundsfor.me همان طور که از نامش پیداست زیباترین صداهای طبیعت را برایتان به ارمغان می آورد. تنها باید در اتاقتان بنشینید و هدفون تان را به گوش بگذارید آنگاه زیباترین صداهایی که ممکن است از طبیعت شنیده شود را خواهید شود. این سایت این امکان را برایتان فراهم می کند که بتوانید صداهای مورد علاقه تان را با هم ترکیب کرده و آنها را همان طور که دوست دارید بشنوید. خوشبختانه اپلیکیشن این سایت هم برای سیستم عامل     ios طراحی شده است که می توانید آن را برای آیفون یا آیپد خود داشته باشید. در این سایت صداها دسته بندی شده اند و می توانید آنها را به هر صورتی که دوست دارید با هم ترکیب کرده و صداهای مورد علاقه خود را بسازید و هر صبح با شنیدن آنها در دامان طبیعت زیبا و روح نواز احساس کنید    .


 

http://systemrequirementslab.com

کامپیوتر خود را تست کنید 

بازی های رایانه ای همیشه طرفداران خود را دارد و همه کاربران کامپیوتر از هر قشری که باشند به این بازی ها علاقمندند. حالا اگر کامپیوترتان برای این نوع بازی ها آماده نشده و می خواهید بدانید بازی مورد نظرتان را می توانید با کامپیوتر یا لپ تاپ تان انجام دهید می توانید سخت افزار آن را امتحان کنید. البته برای این کار لازم نیست دنبال یک متخصص کامپیوتر باشد بلکه کافی است وارد سایت     systemrequirementslab.com شوید. در این سایت می توانید سخت افزار کامپیوتر خود را برای انجام بازی مورد نظرتان تست کنید تا بدانید می توانید آن بازی را بر روی سیستم تان نصب کنید یا نه. استفاده از سایت بسیار ساده است کافی است اطلاعات سخت افزاری کامپیوترتان را وارد آن نمایید تا سایت بتوانید شما را راهنمایی کند   .


http://www.esmfamil.ir/

بازی آنلاین اسم فامیل

اسم فامیل یکی از نوستالوژی های کودکی بیشتر هم دوره ای هایمان است. بازی آرام و در عین حال هیجان انگیزی که تنها نیاز به یک خودکار و کاغذ دارد. در این بازی شرکت کنندگان پس از انتخاب یکی از حروف الفبا بازی را آغاز کرده و کلماتی مانند اسم، فامیل، شهر، کشور، غذا و ... را با این حرف شروع می کنند. هر کس که توانست برای اولین بار خانه های خالی را پر کند دستش را بالا می گیرد و امتیازشماری آغاز می شود. حالا که همه چیز دیجیتالی شده و دیگر از بازی های کودکی خبری نیست می توانید از این تکنولوژی هم استفاده کرده و این بازی ها را به صورا آنلاین تجربه کنید. esmfamil.ir سایتی است که در آن می توانید با دوستان خود به صورت آنلاین اسم فامیل بازی کنید.


http://elmology.ir/

دنیای علم و تکنولوژی

دنیا دنیای فناوری است و تازه ترین خبرها و حوادث یا در مورد علم و تکنولوژی است یا به نوعی از آن نشات می گیرد. بنابراین آگاهی از آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به فناوری که هر روزه از همه جای جهان به گوش می رسد یکی از ضروریات عصر حاضر است. elmology.ir سایتی است که می توانید در آن از آخرین رویدادهای جهان فناوری آگاه شده و اخبار و حوادث مربوط به آن را بخوانید و بدانید. در این سایت از هر آنچه که مربوط به دنیای علم باشد از کامپیوتر و موبایل و گجت های پیشرفته گرفته تا دنیای پزشکی و فناوری های فضایی را می توانید ببینید. علمولوژی همان طور که از نامش پیداست تلفیقی از دو واژه "علم" و "تکنولوژی" است و بر همین اساس هدف این سایت، آگاه سازی و تغذیه ذهن های شیفته دانش و اطلاع رسانی به کاربران جهان پهناور تکنولوژی های امروزی است.


dataunit.ir

یک مبدل آنلاین

وب‌سایت dataunit.ir یک مبدل آنلاین برای واحدهای اندازه‌گیری است. طراحان این وب‌سایت در یک حرکت خلاقانه انواع پارامترهای مورد استفاده در موضوعات مختلف مانند فاصله، مساحت، سرعت، شتاب، وزن و ... را با واحدهای اندازه‌گیری‌شان در سایت قرار داده است تا کاربران بتوانند واحدهای مختلف را به یکدیگر تبدیل کنند. محاسبات این مبدل بسیار دقیق است و کوچکترین اندازه‌ها را با جزئیات نشان می‌دهد. این سایت به زبان فارسی است و هر کاربری که فارسی بداند بدون کوچکترین زحمتی می‌تواند از آن استفاده کند. البته این وب‌سایت نمونه خارجی هم دارد و کسانی که علاقمندند از سایت خارجی آن استفاده کنند می‌توانند به آدرس www.asknumbers.com مراجعه کنند.


www.guinnessworldrecords.com

ترین‌های گینس در اینترنت

احتمالا کتاب معروف گینس و رکوردهای عجیب و غریبش را می‌شناسید. یک کتاب جالب حاوی جدیدترین و خواندنی‌ترین رکوردهای جهانی که توسط انسان‌ها و موجودات سراسر جهان ثبت می‌شود. در سایت guinnessworldrecords.com که به زبان انگلیسی است می‌توانید تمامی رکوردهایی که تا کنون در گینس ثبت شده را مشاهده کنید. مجموعه‌ وسیعی از بزرگترین‌ها، کوچکترین‌ها، سریع‌ترین‌ها، سردترین‌ها و به طور کلی جالب‌ترین حوادثی که در جهان رقم خورده است در این سایت گردآوری شده است. وب‌سایت www.guinness.ir نسخه فارسی این وب‌سایت است که در صورت تمایل می‌توانید به آن مراجعه کنید. این وبلاگ رکوردهای جهانی گینس را به زبان فارسی در اختیار کاربران ایرانی قرار داده است.


www.imageoptimizer.net

کاهش حجم عکس در وب

حتما شما هم با مصیبت سرعت پایین اینترنت سر و کار دارید. حالا با این سرعت پایین اگر بخواهید عکس هم بفرستید که دیگر باید از هفت‌خوان رستم رد شوید. اما نگران نباشید. ما یک روش جالب برای کاهش حجم عکس به شما معرفی می‌کنیم. Imageoptimizer سایتی است که به شما کمک می‌کند حجم عکس‌ها را تغییر دهید و آن را به آسانی ارسال کنید. یک روش آنلاین و بی‌دردسر برای کم کردن حجم عکس. کافی‌ست عکس مورد نظر خود را آپلود کرده، ویژگی‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس با یک کلیک حجم آن را کاهش دهید. استفاده از این سایت بسیار سریع و راحت است و نیاز به نرم‌افزار یا برنامه خاصی هم ندارد. این سایت یک نرم‌افزار برای استفاده روی کامپیوتر هم در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید آن را به طور رایگان دانلود کنید.