جستجو

خبرنامه

اشتراک

پیام اوباما درباره فرارسیدن ماه مبارک رمضان

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمريکايي «هيل»، «باراک اوباما» روز دوشنبه به وقت محلي، بيانيه‌اي را در بزرگداشت ماه مبارک رمضان صادر کرد و براي جوامعي که در سراسر جهان اين ماه را جشن مي‌گيرند، بهترين آرزوها را کرد.

در بيانيه اوباما آمده است: براي جهاني با 1.5 ميليارد مسلمان، رمضان فرصتي براي تأمل عميق، روزه‌داري و پرستش و از خودگذشتگي است. اين ماه همچنين يک فرصتي براي خانواده و دوستان است که دور هم جمع شوند و اصولي را که افراد با اعتقادات متفاوت را به هم متصل مي‌کند، جشن بگيرند. رمضان، تعهد به صلح، عدالت، تساوي و شفقت به همنوعان است. اين تعهدات بسيار قوي تر از اختلافاتي است که اغلب اوقات ما را از همديگر جدا مي‌کند.

اوباما با اشاره به درگيري‌هاي مصر و خاورميانه افزود که رمضان به ما يادآوري مي‌کند که آزادي، کرامت و فرصت، حقوق غيرقابل انکار تمامي بشريت است.

رئيس‌جمهور آمريکا تصريح کرد: ما اين ارزش‌هاي جهاني را در زماني منعکس مي‌کنيم که بسياري از شهروندان سراسر خاورميانه و آفريقاي شمالي براي اين حقوق اساسي تلاش مي‌کنند و ميليون‌ها پناهنده رمضان را دور از خانه‌هاي خود جشن مي‌گيرند.

وي ادامه داد: آمريکا در کنار آنهايي مي‌ايستد که تلاش مي‌کنند تا جهاني بسازند که در آن تمامي افراد بتوانند آينده خود را رقم بزنند و آزادانه، اعتقادات خود را بدون خشونت بيان کنند.

بيانيه اوباما در ميان درخواست‌هاي رهبران مسلمان از آمريکا براي متوقف کردن به زور غذا دادن به زندانيان «گوانتانامو» در ماه رمضان مطرح شد زيرا زندانيان گوانتانامو در اعتراض به حبس نامعين خود در اين زندان، حدود چند ماه است که دست به اعتصاب غذا زده‌اند

منبع : فارس نیوز.