گرفتن مراسم لعن از نظر علمای شیعه و خاطره تکاندهنده آیتالله مرعشی
متأسفانه هرساله روز نهمربیعالاوّل، در فاصلهای اندک از هفتهای که نام وحدت اسلامی را بر دوش میکشد، به فرصتی برای دشمنان امّت اسلامی تبدیل میشود تا به وسیله جهالت عدّهای خاص، وحدت و انسجام مسلمین را هدف قرار داده و با ایجاد تفرقه میان آنان، به اهداف شوم خود نزدیکتر شوند. کتاب « نهم ربیع جهالت و خسارتها»؛ گوشههایی از خسارتهای شکل گرفته از جهالتهای این روز را به تصویر کشیده است.
مقام معظم رهبری: فاطمه زهرا(س) از این کار راضی نیست
رهبر انقلاب در همین رابطه میفرمایند:«بعضیها به نام شادکردن دل فاطمهزهرا، علیهاالسلام، این روزها و در این دوران ما کاری میکنند که انقلاب را که محصول مجاهدت فاطمه زهراست، در دنیا لنگ کنند! میفهمید چه میگویم؟ بهترین وسیلهای که دشمنان بزرگ انقلاب پیدا کردند برای اینکه نگذارند انقلاب به کشورهای اسلامی برود، میدانید چه بود؟ گفتند این انقلاب، اسلامی نیست! گفتند اینها دشمن شما- چند صد میلیون مسلمان- هستند! امام بزرگوارمان ایستاد و گفت این انقلاب، اسلامی است؛
پذیرش نماز
پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:
عافیت طلبی اقتصادییکی از مظاهر عافیتطلبی این است که کار_تشکیلاتی نمیکنیم
آدم صالحی که عافیتطلبانه زندگی میکند، نه دعایش و نه شعارش علیه فساد، بهدرد نمیخورَد
ما بیشتر از عافیتطلبی ضربه میخوریم تا از شهوترانی و بیدینی جلوۀ اقتصادی عافیتطلبی این است که انسانی که میتواند خودش کاسبی کند، دنبال استخدام باشد
عافیتطلبی میگوید: بهجای اینکه پولتان را روی هم بگذارید و کاری راه بیندازید، پولتان را در بانک بگذارید!
عافیتطلبی یک ویژگی بسیار فراگیر و مهم بین آدمهاست. تفسیر بسیاری از انگیزههای ما، عافیتطلبی است. ما بیشتر از عافیتطلبی ضربه میخوریم تا از شهوترانی، بیدینی، بیایمانی و کفر!
پیام معنوی
ما در اینجا گیر کردهایم!
قرآن میفرماید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا» اول میفرماید تک تک صبر کنید، بعد میفرماید: «صابِرُوا رابِطُوا» یعنی با هم صبر کنید و همافزایی کنید. ما در اینجا گیر کردهایم؛ یعنی با همدیگر نمیتوانیم! هر کدام از ما «تکی» ممکن است برای خودمان بچههای خوبی باشیم، اما دستهجمعی نه! استاد پناهیان گفتار نابخلاصۀ جاذبه و دافعۀ علی(ع) در یک کلمه!علی(ع) کجاها سختگیر و کجاها مهربان بود؟ علی(ع) در عرصۀ سیاست و مقابل سیاسیون خائن سختگیر، اما در عرصۀ زندگی فردی مهربان بود
بالاترین عذاب در قرآن مربوط به کسانی است که بخشی از دین را «پنهان» میکنند/ بزرگترین «کتمانی» که در طول تاریخ صورت گرفته مربوط به بخشهای «سیاسی» دین است؛ ما نباید سختگیریهای امیرالمؤمنین(ع) را کتمان کنیم!
امیرالمؤمنین(ع) در همۀ زمینهها سختگیر نبود؛ ایشان گناهان غیرسیاسی را میبخشید اما آن جایی که میدید در عرصۀ سیاست، کسانی به جامعه خیانت میکنند، خشن و سختگیر بود.
تمام دشمنیها با علی(ع) سرِ سیاست است و الا ایشان در مسائل فردی، فوقالعاده مهربان و انعطافپذیر بود.
|